Vraag en antwoord

Ik kan mijn betaling niet afronden als ik dit met IDeal wil betalen. Wat kan ik hieraan doen?
Ik heb mijn bestelling rond en ik wil betalen via IDeal. Nadat ik IDeal heb gekozen, blijft mijn scherm staan in het informatiescherm van Moneybookers. Ik verwacht eigenlijk dat ik nu van mijn gekozen bank de betalingsmodule te zien krijg.

Het mogelijke probleem is terug te herleiden naar de beveiligings instellingen van jouw browser. Je browser laat geen pop-up schermen toe. Om de betaling verder te kunnen uitvoeren via de bank dien je de pop-up beveiliging aan te passen. Hoe je dit kunt doen, is terug te vinden in de help functie van jouw browser. De meeste browsers kunnen ook per site pop-up schermen toestaan. Dit is zeker aan te bevelen. In het geval van betaling via IDeal van de bestelling, dien je voor money bookers de popup toe te staan.

Ik krijg geen bevestiging dat de bestelling geplaatst is. Wordt mijn bestelling wel in behandeling genomen?

Ik heb mijn bestelling geplaatst en betaald. Ik krijg echter geen bevestiging dat de bestelling geplaatst is. Wat moet ik doen?

Wanneer je voor de eerste keer een bestelling plaats bij RE-5 dan wordt er o.a. gevraagd om een email adres. RE-5 stuurt automatisch een bevestiging  van uw bestelling naar dit email adres. Het kan zijn dat het email adres niet gevonden kan worden door een type fout. RE-5 krijgt pas na 2 dagen een melding dat het email bericht niet afgeleverd kan worden. Wanneer je na 1 uur nog geen bericht hebt ontvangen neem dan contact op met info@RE-5.nl en geef aan dat je geen order bevestiging hebt ontvangen. RE-5 helpt je dan verder en zorgt dat je de bevestiging alsnog ontvangt.

Ik weet niet of je biologisch katoenen kleding anders moet wassen dan gewone katoenen kleding?

Ik wil mijn nieuwe RE-5 kleding goed (onder)houden en verantwoord wassen. Ik weet niet of je biologische katoenen kleding anders moet wassen. Wat moet ik doen ?

In alle artikelen staat een wasvoorschrift met daarop aangegeven hoe het product behandeld kan worden. Wij adviseren om onze katoenen artikelen op 30 graden in de wasmachine te wassen. Bij voorkeur niet drogen in een wasdroger, daarmee voorkom je bovenmatige krimp en bespaar je bovendien veel energie.Wij adviseren een biologisch wasmiddel te gebruiken. Heel geschikt zijn de milieuvriendelijke wasballen van ECOzone. In veel synthetische wasmiddelen zitten namelijk optische witmakers die op termijn u kleding kunnen bleken.

Ik begrijp niet precies wat nu het echte verschil is. Katoen is toch altijd een natuurlijk product?
Ik begrijp niet goed wat nu het verschil is tussen biologisch katoen en gewone katoen. Katoen is toch altijd een natuurlijk product?

Katoen is altijd een natuurproduct alleen zijn er voor de verbouw en teelt veel chemicaliën (pesticiden) nodig om de plant tegen ongedierte en ziekte te beschermen. Daardoor is de normale katoen niet vrij van dit soort hulpmiddelen. De biologische katoen wordt verbouwd en geteeld zonder deze bestrijdingsmiddelen en is volledig vrij van chemicaliën. Men noemt het ook wel organische of ecologische katoen.

Ik wil mijn oude en gedragen kleding gaan opsturen om te laten recyclen. Hoe werkt dat precies?

Ik heb oude en gedragen kleding die ik op wil sturen voor recycling ervan. Ik weet niet precies hoe het RE-tour en RE-fund principe werkt. Wat moet ik nu doen ?

Als je afstand wilt doen van je oude/gedragen RE-5 artikel is de biologische katoen vaak nog goed en sterk genoeg voor hergebruik. Wij vragen je om ons het artikel terug te sturen zodat wij het kunnen laten recyclen. Van vele artikelen samen wordt uiteindelijk een nieuw garen ontwikkeld waar vervolgens weer nieuwe kleding van gemaakt kan worden.

Je steunt hiermee een duurzame ontwikkeling in de kledingindustrie. Als dank daarvoor bieden wij je een kleine RE-fund in de vorm van een tegoedbon op je volgende aankoop van een RE-5 product.

Onze adresgegevens staan vermeld onder contact. In de algemene voorwaarden onder artikel 8 staan de verdere instructies voor de retournering. Let er vooral op dat je postpakketje voldoende is gefrankeerd.

Ik weet niet of mijn oude kleding wel in aanmerking komt voor recycling. Hoe kom ik daar achter?

Ik heb oude kleding die ik terug wil sturen om te laten recyclen. Ik weet niet goed wat er wel of niet gerecycled kan worden en ik dus wat ik op mag sturen. Wat zijn de regels hiervoor?

Alleen originele RE-5 artikelen komen in aanmerking. Deze artikelen moeten schoon en gewassen zijn en kunnen bijvoorbeeld niet vol zitten met verfvlekken. RE-5 artikelen die niet origineel door ons zijn bedrukt, kunnen wij ook niet gebruiken. Een artikel wat kapot is maar wel schoon, kunnen we wel gebruiken. Wij accepteren dus geen kleding van andere merken en/of RE-5 kleding die ongewassen wordt aangeleverd.

Ik heb mijn oude RE-5 kleding naar jullie terug gestuurd. Hoe en wanneer krijg ik nu mijn tegoedbon?

Ik heb mijn oude RE-5 kleding terug gestuurd maar ik heb nog geen tegoedbon ontvangen. Hoe en wanneer kan ik de tegoedbon verwachten?

Wij controleren je retourzending en de mogelijkheid om je oude kledingstuk(ken) te laten recyclen. Bij correcte RE-turn ontvang je van ons binnen 5 werkdagen een mail. Daarin staan de gegevens van de tegoedbon die op jou naam staat, is voorzien van een REF.nummer, de datum en het RE-fund bedrag.

Indien er 10 dagen na je retournering nog geen antwoord van ons is gekomen neem dan even contact met ons op via: info@re-5.nl

Ik heb een tegoedbon ontvangen. Hoe en waar kan ik deze inleveren?

Ik heb een tegoedbon die ik wil gaan gebruiken voor mijn volgende aankoop. Hoe werkt het inleveren? Ik kan de tegoedbon niet inleveren bij de winkel waar ik eerder mijn RE-5 kleding heb gekocht. Waar en hoe kan ik de bon wel inleveren?

De tegoedbon is tot 1 jaar na datum van uitgifte geldig en kan uitsluitend in de Official Online RE-5 shop worden gebruikt. Bij je volgende aankoop van een RE-5 product via de webshop kun je de tegoedbon inwisselen. De bon is eenmalig te besteden aan alle RE-5 producten m.u.v. aanbiedingen en afgeprijsde artikelen. De bon is niet inwisselbaar tegen contanten. Deze kan echter wel gedoneerd worden aan één van de door ons gesteunde projecten. Voor een verdere toelichting verwijzen wij naar de algemene voorwaarden artikel 9 punten 2 en 3.

Ik krijg geen korting op mijn bestelling met gebruik van mijn tegoedbon. Hoe werkt de tegoedbon?

Ik heb een nieuwe bestelling geplaatst en daarbij gebruikt gemaakt van mijn tegoedbon. Ik krijg alleen geen korting op mijn bestelling. Hoe werkt het nu met de tegoedbon?

Inwisseling van je tegoedbon doe je door bij een nieuwe RE-5 bestelling via de Official Online RE-5 webshop, het gekregen REF. nummer van je tegoedbon te vermelden. Bij de aanvullende informatie onder geregistreerde klant vind je een veld om dit te doen. De bestelling verloopt vervolgens via het normale bestel- en orderproces en nog zonder verrekening van de korting. Na verificatie van het opgegeven REF nummer storten wij de korting binnen 10 werkdagen op jouw rekening.